یادواره شهدای خرداد ماه تاکستان برگزار شد
کد خبر: 4146207
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳

 یادواره شهدای خرداد ماه تاکستان برگزار شد

 یادواره ۱۴ شهید خرداد ماه تاکستان همزمان با سالگرد قیام ۱۵ خرداد و با حضور مردم و مسئولان شهرستان تاکستان برگزار شد.

 یادواره شهدا

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله رضوانی، امام جمعه شهر بوئین‌زهرا، شب گذشته ۱۶ خرداد در مراسم یادواره ۱۴ شهید خرداد ماه تاکستان که در گلزار شهدای این شهر برگزار شد، با اشاره به آیه ۲۶ سوره انفال، گفت: قرآن برای یک زمان خاص نیست و می‌توان در همه اعصار از نعمات آن بهره‌مند شد.

وی ادامه داد: در هر کشوری رویدادهایی وجود دارند که مردم به آن افتخار می‌کنند. انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس از مهمترین رویدادهای پر افتخار کشور ماست که همه به آن ها افتخار می‌کنیم.

این مسئول اظهار کرد: دشمن بعثی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی به واسطه حمایت و کمک ۳۰ کشور و برخورداری از تجهیزات و نیروی انسانی آماده به ایران حمله کرد، انقلاب کشور ما به دلیل نوپا بودن از ارتش هماهنگ و یا فرماندهان و نیروهای زبده و توانمند بهره‌مند نبود، لذا شروع این جنگ، نابرابر بود.

وی بیان کرد: دشمن از نظر نظامی تا بن دندان مسلح بود و برنامه‌ریزی کرده بود که کشور ما را ظرف مدت کوتاهی تصاحب کند. اما آن‌ها ایمان و قدرت نرم مردم ایران را که برگرفته از اسلام بود، نشناخته بودند و مثل همیشه به اشتباه محاسباتی دچار شدند. رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی به باورها و وعده‌های خداوند ایمان داشتند و معتقد بودند اگر در راه خدا جهاد کنند خداوند به آن‌ها کمک خواهد کرد تا دشمن را شکست دهند.

امام جمعه بوئین‌زهرا افزود: رزمندگان اسلام و شهدا با قدرت نرم که شامل ایمان، معنویت، صبر، استقامت و ارتباط و انس با قرآن‌کریم و اهل‌بیت(ع) بود، توانستند شجاعانه مقابل دشمنان بایستند و به پیروزی برسند. ولایت‌پذیری و تبعیت از رهبری یکی دیگر از خصوصیات شهدا بود، آن‌ها با اطاعت از فرامین ولایت‌فقیه توانستند در جنگ تحمیلی و حتی در تنگناهای اسارت برابر دشمنان مقاومت کنند.

رضوانی به تلاش دشمن برای بحران آفرینی در ابعاد مختلف علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام راحل با گوشزد کردن توطئه‌های دشمن همواره بر صیانت از انقلاب، پشتیبانی از ولایت فقیه و همراهی مردم تأکید داشتند و این امر مهم را مورد توجه قرار دادند و امروز رهبر فرزانه انقلاب جهاد تبیین و روشنگری سیره شهدا و امید آفرینی را امری مهم عنوان کردند، لذا همه باید در این جهاد نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام
captcha